Få fler
kvalitativa leads
Hur får ni in nya kunder? Om ni mot förmodan inte behöver lyfta ett finger – grattis! Men för de allra flesta behövs en smart strategi för att få kvalitativa leads, som sedan kan bearbetas till att bli konverterande kunder.
Kontakta ossAtt få många leads är underbart! Men vad säger egentligen antalet? Vi vill ju ha leads som faktiskt leder till önskat resultat. Det är när vi hittar personer som genuint överväger att bli konverterande kunder som vi kan ropa – jackpot!
Skapa rätt förutsättningar – generera leads av kvalitet
Det finns flera sätt att arbeta på när det kommer till leadsgenerering. Det kan exempelvis vara via mejlutskick eller leadsformulär direkt på Meta. Möjligheter finns, helt enkelt!
Vad händer sen då? Nu får ert säljteam börja arbeta! En gedigen leadslista ger er fler varma möjligheter till konverterande kunder – och såklart ökad tillväxt.
Konverteringsoptimering
Genom att designa och strukturera er hemsida så att den tilltalar er målgrupp ökar ni chansen att de interagerar med er. Det handlar alltså om att locka besökaren till önskvärd handling och tydligt förmedla ert erbjudande. Små ändringar kan ha stor betydelse för er konverteringsgrad.
Det är knepigt att förklara vårt arbete i endast några punkter. Men – here we go:
- Nulägesanalys och skissa på strukturell design
- Samla kvalitativ data om dina besökares beteenden
- A/B-tester av möjliga hypoteser om förbättringsåtgärder
- Analysera data för vidare implementationer
Annonsering på digitala kanaler
Visste du att… Med leadskampanjer på sociala kanaler kan er målgrupp med ett enkelt knapptryck visa intresse för ert företag. Det kan handla om att börja prenumerera på ert nyhetsbrev, skicka en kontaktförfrågan eller anmäla sig till ett evenemang. Nästan som magi, eller hur? Simsalabim!
Leadskampanjer är viktigt, men står inte för sig självt. Vi får inte glömma att arbeta parallellt med olika budskap och typer av kampanjer. Att arbeta med oss innebär:
- Att vi startar med en annonseringsstrategi som definierar hur olika kampanjtyper stöttar målet att få fler kvalitativa leads
- Att vi ser över tekniska aspekter/målspårning som krävs för en fungerande leadsgenerering
- Att vi löpande arbetar kreativt och datadrivet för effektiv optimering
- Att vi blir ditt förlängda marknadsteam som kommer med proaktiva idéer