Effektivisera er kundservice
Ett sätt att arbeta smartare är att låta en chatbot hantera era kundtjänstärenden. Den kan bli er nya kompis som finns där för era kunder dygnet runt för en optimal upplevelse och minskar er resursåtgång för kundkontakt.
Kontakta oss
Har ni en verksamhet som kräver mycket kundkontakt? Kanske är ni en e-handlare som hanterar reklamationer eller en kommunal verksamhet som får många frågor. En kundservice kräver stora resurser och blir lätt kostsam.
Den moderna kundservicen har skiftat från mänsklig hantering till automatiserade dialoger och ärenden. Förväntningarna hos konsumenterna är tillgänglighet dygnet runt – det löser chatboten!
Vi har nog alla stött på situationer då vi pratat med en chatbot för att få hjälp eller svar på en snabb fråga. En chatbot är en mjukvaruapplikation med chattfunktion som kan kommunicera med era kunder – oavsett tid på dygnet. Den kan också lösa flera interna uppgifter och bespara er massa tid. För kunden går det snabbt och enkelt att få hjälp. En chatbot har med andra ord många olika användningsområden och tillsammans identifierar vi era behov.
Ska vi bygga er nya kollega?
Vi börjar med att lära känna varandra och skapar en projektplan. Chatboten blir er nya kollega och det är viktigt att våra experter förstår hur ni vill att den kommunicerar. Utifrån er verksamhet skapar vi unika konversationsflöden och ser till att chatboten blir en naturlig del av er digitala marknadsföring.
Hemligheten för att chatboten ska bli lyckosam och konverteringsdrivande ligger i hur konversationsflödet byggs och den tonalitet språket håller. När chatboten är skapad och lanserad skickar vi den sedan på bootcamp för AI-träning. Ju mer träning desto fler frågor kan er nya digitala kollega svara på!
Så här går det till – i korta drag:
- Behovsanalys, mål och syfte – vad ska chatboten hjälpa er med?
- Salgado hanterar dialog med utvecklarna
- Vi tar fram en design och ett konversationsflöde
- Implementation av chatbot på hemsida
- Integrera chatboten med era sociala kanaler
- Löpande underhåll och optimering av konversationsflöde