SKAPA INNEHÅLL FÖR SOCIALA KANALER
Att få vara kreativ är roligt! I den här utbildningen guidar vi er mot effektivt skapande och ger er tips på verktyg, trender och medel för att nå ut med ert innehåll.
Kontakta ossPå sociala kanaler florerar olika typer av content, alltifrån informativt till underhållande och inspirerande. Det finns mängder med trender och stilar att hålla koll på i den digitala kulturen – men vad blir relevant för er och hur ska ni anpassa er tonalitet till kontexten? Våra utbildare vägleder er i hur ni skapar mervärde för just era målgrupper och valda kanaler. Låt oss vara kreativa tillsammans!
Innehåll anpassat för sociala kanaler
För att skapa content/innehåll till sociala kanaler behöver ni veta vilken typ av budskap som engagerar er målgrupp. Samtidigt är det viktigt att ditt innehåll anpassas efter kanalens förutsättningar och kontext. Den här utbildningen ger er en kartläggning av hur dessa kontexter ser ut, vilka möjligheter och begränsningar som finns och framförallt vilken tonalitet som passar på kanalerna. Tonaliteten ni använder måste både passa på kanalen men också följa verksamhetens identitet. Det A och O att ni har en tydlig strategi för er digitala närvaro att arbeta efter så ni vet att ni lägger rätt resurser på rätt saker.
Vi hjälper er komma på nya idéer och ger er rätt verktyg så ni kan komma igång med ert kreativa skapande. Egentligen allt behöver för att optimera ert innehåll för er kundresa och kunna arbeta strategiskt och datadrivet framåt.
Väck er kreativitet till liv
Våra contentstrateger och producenter är experter på att hålla sig uppdaterade om vad som händer i den digitala världen. Genom att få mer kunskap i hur de sociala kanalerna fungerar, se andras goda exempel och genom praktiska övningar hoppas vi att ny inspiration och nya idéer väcks till liv.
Upplägget är helt oberoende av vilka kanaler ni har en närvaro på idag och utbildningens innehåll anpassas självfallet efter er verksamhet och deltagare.
Skapa en content- strategi och planering
För att skapa en bra stabil grund för ert kommande arbete, går vi igenom olika verktyg och metoder ni kan använda er av för att skapa en strategi och plan kring er produktion. En strategi kartlägger vilka nyckeltal, målgrupper och vilken kanalmix ni arbetar med. Innehållsplanering kan se olika ut och här gäller det att hitta vägar som passar just er verksamhet – låt oss utforska det tillsammans!
Några munsbitar vi delar med oss av:
.
- Kontexten i de olika sociala kanalerna
- Välja rätt tonalitet och budskap
- Skapa en contentstrategi
- Verktyg och metoder för innehållsskapande
- Hur ni producerar strategiskt och kreativt content
- Anpassa innehållet efter er målgrupp
- Planering för att lyckas med ert skapande
- Uppföljning och insikter
Psst… Funderar ni på hur ni skapar innehåll till andra digitala kanaler? Som display-annonser, banners eller kanske bilder till er hemsida? Innehållet i den här utbildningen kan absolut anpassas till fler kanaler!
Hållbarhet á la Salgado
Vill ni veta mer om hur vi på Salgado arbetar för att bidra till ett mer hållbart samhälle? Det kan ni läsa mer om här!
Salgados hållbarhetsarbete