Google AdS
Få mer kostnadseffektiva resultat i er betalda annonsering via sökmotorer. En utbildning anpassad för er verksamhet ger er mer förståelse och praktiska knep som ökar er lönsamhet.
Kontakta ossBetald annonsering via sökmotorer behöver inte alltid vara dyrt. Rätt strategi, målsättning och relevant innehåll ger er goda förutsättningar att uppnå önskat resultat. I den här utbildningen berättar våra experter mer om hur annonsverktyget fungerar och hur ni optimerar era annonseringsstrategier.
Utveckla er annonsering via Google Ads
Det första vi går igenom vi våra kurser om annonsering är baskunskaper för begrepp och termer inom digital marknadsföring. Detta blir grunden för hur ni senare arbetar dagligen med era kampanjer. En viktig aspekt är nyckeltal, som hjälper oss förstå om våra investeringar är effektiva. I utbildningen får ni mer förståelse och kunskap för hur ni kan skapa en hållbar strategi för Google Ads.
Utbildningen blandar teori kring strategier och begrepp med praktisk genomgång av annonseringsplattformen och dess funktioner. Antingen fokuserar vi på hur ni kommer igång eller så djupdyker vi på mer avancerad nivå.
Sökkampanjer
Det kanske första man associerar Google Ads med är klassiska sökkampanjer, det vill säga textbaserade annonser i sökresultatet på Googles sökmotor. I denna utbildning går vi bland annat igenom grundläggande teorier och hur ni praktiskt går tillväga för att skapa sökannonser. Ni får tips på hur ni strukturerar era kampanjer, vilka mätpunkter som är viktiga att hålla koll på och hur ni arbetar med sökord och landningssidor på bästa sätt.
Google Display Network och YouTube
Som komplement till sökkampanjer kan man annonsera på Googles stora söknätverk Google Display Network (GDN) och videokanalen Youtube. Annonsering via GDN innebär annonsering med visuella budskap i form av bilder, animationer eller videos på bland annat olika hemsidor och i appar. Detta skapar stora möjligheter till synlighet på flera digitala platser där våra målgrupper befinner sig.
Förutom dessa finns även andra kampanjtyper och placeringar i Googles utbud, så som Google Shopping – låt oss veta vad ni behöver mer kunskap om! Vi skräddarsyr innehållet i utbildningen efter era behov.
Initialt innehåll i kursen:
.
- Kartläggning av Googles olika placeringar/kampanjtyper
- Strategier för Google Ads
- Annonsering med sökkampanjer
- Hur ni arbetar med sökord och matchningar
- Hur ni ökar er Quality Score och Ad Rank
- Kunskap om kontostruktur, kampanjstruktur och annonsinställningar
- Hur ni följer upp med rätt KPI:er