annonseRA MED PROGRAMMATIC
Nyttja kraften i AI-styrd annonsering med Programmatic! Vi hjälper er förstå systemets maskininlärning och algoritmer och hur ni optimerar mot era uppsatta nyckeltal.
Kontakta ossUpptäck nya vägar i er digitala marknadsföring! Programmatisk annonsering möjliggör för oss att köpa synlighet på en mängd olika digitala annonsytor. Metoden bygger på AI – där maskininlärning och algoritmer styr systemet att optimera mot valda nyckeltal. Det är egentligen samma teknik som de stora jättarna använder, men med den stora fördelen att vi oberoende av leverantör kan nyttja en större marknad för våra betalda insatser.
Möjligheterna med Programmatic
Genom att annonsera med Programmatic öppnas en helt ny värld upp och vi har stora möjligheter att sprida våra budskap i det digitala landskapet. Vi blir inte bundna till en specifik publicist, ett format eller fasta leverantörer av målgruppsdata. Istället får vi tillgång till flertalet publicister, annonsnätverk och tusentals sajter. Vi kan exempelvis annonsera i appar, på streamingtjänster och digitala utomhusskyltar – allt via en och samma plattform. .
För att kunna bemästra de senaste trenderna inom digital marknadsföring behöver ni först ha en förståelse för den programmatiska tekniken, ekosystemet och vilka utmaningar att ta i beaktning. Våra experter går igenom hur hela processen går till – från planering till uppföljning av resultatet.
Det är viktigt att följa upp våra resultat och oavsett vilken plattform vi annonserar på behöver vi ha koll på vilken målsättning vi ska välja till våra kampanjer. Målsättningen ska stämma överens med det vi vill uppnå, alltså kampanjens syfte. Med god strategisk planering kring detta får vi bra förutsättningar att kunna följa upp våra nyckeltal och kampanjens prestation.
För Programmatic finns mängder av annonsformat och specifikationer att förhålla sig till. Efter utbildningen är ni mer rustade att kunna skapa kreativa annonser som passar kontexten på valda annonsytor.
Vi rekommenderar att inkludera följande:
.
- Programmatics ekosystem och teknik
- Möjligheter och utmaningar med Programmatic
- Hur ni implementerar rätt spårning
- Välj rätt målsättning för kampanjen
- Datadriven optimering
- Arbeta med AI-verktyg – oberoende av leverantör
- Olika målgruppssegmenteringar
- Analysera resultatet mot uppsatta nyckeltal
Vill ni lära er mer om möjligheterna med Programmatic? Låt oss boka ett uppstartsmöte och ta reda på era behov. Våra utbildare skräddarsyr innehållet och blandar teori med praktiska moment.
Salgados hållbarhetsarbete
Här kan ni läsa mer om hur vi på olika sätt arbetar med hållbarhet i vår organisation ?
Se mer här