#SalgadoAward – December 2014
Vi på Salgado är ofta stolta över våra kunder och deras arbete i sociala medier. Varje månad delar vi ut en utmärkelse för en särskilt god insats, en lyckad kampanj eller en kämpainsats inom den digitala närvaron eller marknadsföring. Månadens Salgado Award går till dem som har gjort det där lilla extra i sociala medier.
Vi rivstartar det nya året med att prisa dem som avlutade det förra starkt. Stockholm Västerås Flygplats hade en framgångsrik och kul tävling på sin Facebooksida i december där kunderna fick svara på frågan vem de helst skulle råka hamna bredvid på en flygning. Ett ämne som visade sig engagera och förslag på allt från Plura och Rod Stewart till Nelson Mandela eller Zlatan skickades in. När tävlingen summerades hade 257 bidrag inkommit och tre lyckliga vinnare fick flygbiljetter till valfri destination.
Även utöver tävlingen får Stockholm Västerås Flygplats fantastisk respons på sina inlägg. Både organiskt och betald trafik. Salgado har jobbat i ett nära samarbete med Västerås Flygplats och deras Facebooksida i drygt ett år och de har hittat helt rätt tonalitet och en bra balans mellan relationsskapande och varumärkesstärkande inlägg som gör att fler potentiella resenärer hittar ut i världen via Västerås.
Grattis Stockholm Västerås Flygplats till utmärkelsen och till ett gediget arbete med er sociala närvaro.