Tips! Företagssida på LinkedIn för företag med verksamhet i flera länder

 

Tillhör ni en global koncern men har behov av en egen företagssida på LinkedIn? LinkedIn tillåter inte att man inom samma koncern skapar flera företagssidor. Men det finns en lösning.

Det går att anpassa den globala sidan så att kunden får upp en anpassad version av företagssidan baserat på var er kund befinner sig geografiskt eller vilket språk denne har som inställning på sitt konto. Kundupplevelsen är att man kommer till den svenska sidan om man befinner sig i Sverige och den tyska sidan om man befinner sig i Tyskland. Det enda som krävs är att målgruppen består av minst 100 följare.

Både verksamhetsbeskrivningen, som är det första man ser när man kommer in på företagssidan, och den löpande dialogen (uppdateringar) går att anpassa.

lappsetlink

Helt enkelt serverar man olika versioner av företagssidan beroende på vem som besöker den.

Behöver ni hjälp med att anpassa er företagssida, eller andra strategiska frågor kring er LinkedIn-närvaro är ni varmt välkomna att höra av er till oss på hey@salgado.se.