GOOGLE TAG
MANAGER

Öka er kunskap i Google Tag Manager! Lär er mer om verktyget, hur ni kommer igång och flera best practices för att sätta upp målspårning! 

Kontakta oss

För att kunna ta strategiska beslut i våra marknadsinsatser behöver vi förstå hur våra målgrupper beter sig och vad som händer på våra digitala kanaler. Idag är Google Tag Manager ett av världens mest använda och integrerade verktyg för målspårning. Med GTM kan vi enklare spåra och förstå hur våra användare beter sig på till exempel vår hemsida eller app. Dessa insikter hjälper oss sedan optimera de insatser vi gör för att uppnå kostnadseffektiva resultat. 

 

Utbildning i Google Tag Manager

Google Tag Manager blir en avgörande pusselbit för alla marknads­förare och analytiker. Oavsett om ni redan arbetar med GTM idag eller om det är helt nytt kan en utbildning hjälpa er bemästra målspårningen ni behöver. Vi skräddarsyr innehållet efter era förkunskaper – antingen börjar vi med en genomgång av gränssnitt och navigering, eller så dyker vi direkt ner i avancerade funktioner.

För att få koll på grunderna i Google Tag Manager kan vi starta utbildningen med en grundlig genomgång av strukturen i verktyget. Vi reder bland annat ut begrepp som: account, container och workspace.

Taggar, triggers och variabler

Målspårningens byggstenar heter taggar, triggers och variabler. Det är dessa vi arbetar med för att skapa, ändra och kontrollera vad som spåras och på vilket sätt. Efter utbildningen har ni mer kunskaper om hur ni ska använda dessa för att bemästra er målspårning.

Några delar i utbildningen

  • Implementera och komma igång med Google Tag Manager
  • Arbeta med taggar, triggers och variabler
  • Skapa rätt event-tracking (händelser)
  • Implementera avancerad spårning (Webb & Appar)
  • Skapa målgrupper för annonsering
  • Lägg till tredjeparts-pixlar
  • Samla insikter kring användarbeteenden

Är du nyfiken på utbildningen?

Google Tag Manager har förenklat processen med målspårning. Innan var vi tvungna att kunna knacka kod eller flirta med våra webbutvecklare för minsta lilla implementering. Visst är det fantastiskt att GTM ger oss möjligheten att själva hantera vår spårning. Vi hjälper er komma igång! Låt oss träffas och planera ett utbildningsupplägg som passar er ?

Mer kompetensutveckling?

Thumbnail annonsering på sociala kanaler

Annonsering på sociala kanaler

Lär er annonsera kostnadseffektivt, datadrivet och strategiskt.

Thumbnail Google Ads

Annonsering med Google Ads

Få mer kostnadseffektiva resultat i er betalda annonsering via sökmotorer.

Thumbnail Programmatic

Annonsera med Programmatic

Bli en stjärna på programmatisk annonsering!

Meta Ads Manager

Skräddarsydd en utbildning i verktyget Meta Ads Manager.

Målspårning med Google Tag Manager

Så fixar ni er målspårning med GTM - vi utbildar er!

Thumbnail GA4

Google Analytics 4 – GA4

Förlora inte värdefull data - utbilda er inom Google Analytics 4!