KONVERTERINGS-OPTIMERING
Intresserad av att lära er mer om konverteringsoptimering? Utbildningen hjälper er förstå och applicera konkreta verktyg och metoder som passar er verksamhet!
Kontakta ossGenom att optimera, designa och strukturera er hemsida så att den tilltalar er målgrupp ökar ni chansen att de interagerar med er. Med en utbildning inom konverteringsoptimering får ni koll på vilka tillvägagångssätt ni kan arbeta efter och hur ni effektivt kan förbättra konverteringsgraden på er hemsida. Låt oss prata om era utmaningar och hitta ett upplägg som passar er!
Öka er konverteringsgrad
Små ändringar på hemsidan kan ha stor betydelse för er konverteringsgrad. Men det är inte alltid lätt att veta var man ska börja och vad som behöver göras. Oavsett var ni står idag kan våra utbildare inom konverteringsoptimering hjälpa er lösa de behov ni brottas med.
Ska vi göra ett experiment tillsammans? Konverteringsoptimering handlar om att testa olika hypoteser och metoder för att se vad som leder till bäst resultat. Ska ”Kontakta oss”-knappen ligga till höger eller vänster? Hur ska menyn struktureras? Möjligheterna är många och genom en välarbetad CRO-process kan ni ta reda på vilka åtgärder ni kan implementera för att öka konverteringsgraden.
Efter utbildningen har ni bättre förståelse för hur ni kan skapa en strategisk plan för ert CRO-arbete. Ni får med er både teoretiska och praktiska kunskaper om viktiga konverteringsverktyg, hur ni effektivt arbetar med A/B-tester och hur ni går tillväga för att analysera era insatser.
Några godbitar av utbildningens innehåll
- Grundläggande metodik i konverteringsoptimering
- Vad är ett experiment och hur används det?
- Ta fram en strukturell design för sajten
- Användandet av kvalitativ data och dina besökares beteenden
- A/B-tester av möjliga hypoteser om förbättringsåtgärder
- Analys av data för vidare implementationer
- Genomgång av KPIer för att rapportera tillväxt
- Metoder och verktyg för att förbättra konverteringsgraden
Vill ni boka denna utbildning?
Den här utbildningen skräddarsys efter er verksamhet, förkunskaper och mål. Vi kan skapa flera tillfällen för att ha gott om utrymme att djupdyka i alla steg av en CRO-process, eller hålla en grundläggande genomgång på färre timmar. Tillsammans hittar vi ett upplägg som passar er. Vi rekommenderar att i alla fall ha utrymme för praktiska moment så att ni får möjlighet att testa teorier och verktyg själva.