Få fler
kvalitativa leads
Hur får ni in nya kunder? Om ni mot förmodan inte behöver lyfta ett finger – grattis! Men för de allra flesta behövs en smart strategi för att få kvalitativa leads, som sedan kan bearbetas till att bli konverterande kunder.
Kontakta ossAtt få många leads är underbart! Men vad säger egentligen antalet? Vi vill ju ha leads som faktiskt leder till önskat resultat. Det är när vi hittar personer som genuint överväger att bli konverterande kunder som vi kan ropa – jackpot!
Skapa rätt förutsättningar – generera leads av kvalitet
Det finns flera sätt att arbeta på när det kommer till leadsgenerering. Det kan exempelvis vara via mejlutskick, en trevlig chatbot på er hemsida eller leadsformulär direkt på Meta. Många möjligheter, helt enkelt!
Vad händer sen då? Nu får ert säljteam börja arbeta! En gedigen leadslista ger er fler varma möjligheter till konverterande kunder – och såklart ökad tillväxt.
En chatbot blir er kompis
Användandet av chatbotar har vuxit i raketfart! Vi ser dem allt oftare dyka upp lite här och var, och statistik visar att vi blir mer och mer vana med att interagera med företag via deras digitala kompis. Vår lilla kompis här på hemsidan hjälper oss till exempel med att ta emot anmälningar till våra webinars. Bra va?
Bara fantasin sätter gränser för hur ni kan skapa just er chatbot. Ska vi bygga den tillsammans?
Såhär går det till – i korta drag:
- Behovsanalys, mål och syfte – vad ska chatboten hjälpa er med?
- Salgado hanterar dialog med utvecklarna
- Vi tar fram en design och ett konversationsflöde
- Implementation av chatbot på hemsida
- Löpande underhåll och optimering av konversationsflöde
Konverteringsoptimering
Genom att designa och strukturera er hemsida så att den tilltalar er målgrupp ökar ni chansen att de interagerar med er. Det handlar alltså om att locka besökaren till önskvärd handling och tydligt förmedla ert erbjudande. Små ändringar kan ha stor betydelse för er konverteringsgrad.
Det är knepigt att förklara vårt arbete i endast några punkter. Men – here we go:
- Nulägesanalys och skissa på strukturell design
- Samla kvalitativ data om dina besökares beteenden
- A/B-tester av möjliga hypoteser om förbättringsåtgärder
- Analysera data för vidare implementationer
Annonsering på digitala kanaler
Visste du att… Med leadskampanjer på sociala kanaler kan er målgrupp med ett enkelt knapptryck visa intresse för ert företag. Det kan handla om att börja prenumerera på ert nyhetsbrev, skicka en kontaktförfrågan eller anmäla sig till ett evenemang. Nästan som magi, eller hur? Simsalabim!
Leadskampanjer är viktigt, men står inte för sig självt. Vi får inte glömma att arbeta parallellt med olika budskap och typer av kampanjer. Att arbeta med oss innebär:
- Att vi startar med en annonseringsstrategi som definierar hur olika kampanjtyper stöttar målet att få fler kvalitativa leads
- Att vi ser över tekniska aspekter/målspårning som krävs för en fungerande leadsgenerering
- Att vi löpande arbetar kreativt och datadrivet för effektiv optimering
- Att vi blir ditt förlängda marknadsteam som kommer med proaktiva idéer