#SalgadoAward

Vi på Salgado är ofta stolta över våra kunder och deras arbete i sociala medier. Från och med nu vill vi dela ut en utmärkelse för en särskilt god insats, en lyckad kampanj eller en kämpainsats inom digital närvaro eller marknadsföring. Månadens Salgado Award går till dem som har gjort det där lilla extra i sociala medier.

Salgadoaward, Lisa Thörn på invigning av Allt Ljus På Uppsala

Lisa Thörn på Uppsala Citysamverkan, här på invigningen av Allt Ljus På Uppsala, tilldelas månadens Salgado Award.

Först ut är Uppsala Citysamverkan och deras arbete med Instagram under ljusfestivalen Allt Ljus På Uppsala. Från i princip ingen aktivitet till en medveten och föredömligt arbete med Instagram under tre upplysta veckor i november.

Allt Ljus På Uppsala är ett arrangemang där en rad ljusdesigners ljussätter utvalda platser runt om i stan. Evenemanget sker vartannat år och 2014 års festival var den fjärde i ordningen. Uppsala Citysamverkan projektleder Allt Ljus På Uppsala och valde inför årets festival att ta ett grepp om det sociala flödet kring arrangemanget.

De har tydligt etablerat hashtagen #alltljuspåuppsala i all sin kommunikation under och efter festivalen och skapat incheckningsplatser för de olika objekten i en rad forum. Med hjälp av Salgado har de tagit fram och genomfört en strategi där de ha varit närvarande framförallt på Instagram och interagerat med de som har tagit del av festivalen. Genom de sociala kanalerna har de stärkt varumärket Uppsala City samtidigt som de har marknadsfört Allt Ljus På Uppsala. Över 2100 inlägg på #alltljuspåuppsala talar sitt tydliga språk.

Grattis Uppsala Citysamverkan ni får månadens #salgadoaward för november tack vare ert engagemang i projektet och för er utveckling i er digitala närvaro.