Utbildningsseminarium om Periscope

periscopes logga

Periscope slog ner som en bomb i våras och växer snabbt i antal användare. Nu bjuder vi in till ett inspirerande utbildningsseminarium där vi går igenom plattformens funktioner och brainstormar tillsammans kring konkreta idéer för hur du som företag kan nå ut och stärka ditt varumärke genom Periscope. Allt från koncept till content.

Datum: Onsdagen den 7 oktober 2015
Tid: 8.00-10.00
Plats: Salgado i Uppsala (Kungsängsgatan 12)
Pris: 595.- per person.
Anmälan: Skicka ett mail till hey@salgado.se med ditt namn och fakturaadress.

Antalet platser är begränsat till 10 så anmälan är bindande. Om du får förhinder så kan du skicka en kollega.

Anmäl dig här

Det pågår ett ställningskrig mellan jättarna inom sociala medier om att bli den självklara plattformen för live och rörligt. Twitter släppte sin betaversion av Periscope i mars 2015 för att möta uppstickande konkurrenter som erbjuder live-streaming. Snapchat är som bekant redan en stark aktör på området och nu håller även Facebook på att testa en live-funktion genom att låta ett antal kändisar testa tjänsten. Haka på trenden genom att lära dig grunderna i hur du som företag kan kommunicera genom Periscope. 

Hur fungerar Periscope?

Med ett enkelt knapptryck sänder du live direkt från mobiltelefonen. Startsidan i appen är en karta där du ser alla pågående livesändningar runt om i hela världen. På så vis är det enkelt att hitta sändningar från platser och händelser som du är intresserad av. Du kan även följa personer och få en notifikation om när de går live. Repiser är tillgängliga i 24 timmar och om man vill kan man spara ner sina egna sändningar för att posta i andra kanaler.

Här kan du läsa vårt tidigare blogginlägg om Periscope.

Utbildningsseminarium om Periscope

Kommande events

-->