Seminarium: Google Analytics för kampanjuppföljning


Evenemangsdetaljer

  • Datum:

Upptäck styrkan i Google Analytics – mät resultatet av dina digitala kampanjer. Den 25 oktober 2019 går vi igenom hur Google Analytics kan användas för uppföljning av marknadsförare och kommunikatörer. Lär dig hur du kan följa upp digitala kampanjer.

Du får med dig:

  • Hur Google Analytics samlar in data.
  • Vad de olika siffrorna i Google Analytics betyder.
  • Vilka rapporter som finns för dig som följer upp kampanjer.
  • Praktiska verktyg som kommer underlätta i ditt jobb.
Begränsat antal platser. Anmäl dig redan idag genom att skicka ett mejl till hey@salgado.se.

Seminariets innehåll

Detta är en seminarium för dig som vill komma igång med Google Analytics som marknadsförare eller kommunikatör. Målet med seminariet är att du ska förstå hur Google Analytics kan användas för att följa upp digitala kampanjer du köper in eller skapar själv. Detta oavsett om det gäller kampanjer i sociala medier som Facebook eller Instagram eller annonsering via Google eller Youtube. Vi kommer att gå in på hur du enkelt kan spåra dina kampanjer och hur du tolkar de rapporter som Google Analytics skapar för dina kampanjer. Dessutom får du en introduktion till mål och konverteringar i Google Analytics.

Praktisk information

Tid: 8:30-10.30
Datum: 25 oktober 2019
Plats: Salgado HQ, S:t Persgatan 17, 753 21 Uppsala
Pris: 2 900:- per person
Antalet platser är begränsat till 10 personer så anmälan är bindande. Om du får förhinder är det helt okej att skicka en kollega. Fika ingår, meddela gärna eventuella allergier vid anmälan. Anmäl dig genom att skicka ett mejl till hey@salgado.se med ditt namn och fakturaadress.
Google Analytics på surfplatta

Vad kul att du vill prata med vår uggla. Tyvärr har vi ingen pratande uggla. Men skicka din fråga till oss så svarar våra kloka medarbetare.