Chatbotar för E-handeln


Evenemangsdetaljer

  • Datum:

Chatbotar + E-handel = 💜

Facebook skjuter ut nya funktioner för e-handlare samtidigt som alla förbereder sig inför Amazons infart på svenska marknaden och allting har plötsligt blivit så mycket mer digitalt – det är en spännande tid att vara e-handlare idag. Men i en tuff konkurrensmiljö gäller det att sticka ut och ligga i framkant så att dina konkurrenter inte vinner mark.

Facebook Messenger, med sina 1,3 miljarder användare, är överlägset den största chatt-appen som finns idag. Det är den appen användarna är mest bekväma i och dagligen använder för att kommunicera. Det många inte vet är att den sakta men säkert även börjar bli förstahandsvalet när konsumenten behöver ta kontakt med företag. Det är bekvämt, direkt och mobilanpassat.

Så hur använder du detta till din fördel? Låt oss berätta om hur du med en chatbot på Facebook Messenger kan ta vara på kundrelationer och samtidigt lyfta din marknadsföring.

På detta inspirations-webinar går vi igenom 5 av våra favorit-case om hur en chatbot på Facebook Messenger har integrerats till såväl marknadsföring som kundvård i anknytning till en e-handel. Vi berättar vad syftet med chatboten var, vilka resultat de fick och hur de gick tillväga. Då ett av dessa case är vårt egna djupdyker vi tillsammans ner i detta och förklarar vad vi gjorde för att nå så lyckade resultat.

Allt fler börjar föredra att ha möjligheten till att kunna chatta med ditt företag. Chatboten är då ditt verktyg för att hantera all kommunikation proffsigt, smidigt och direkt samtidigt som du kan knyta det samman med din övriga marknadsföringsstrategi.

Webinarets innehåll

I det här inspirations-webinaret redovisar vi hur en chatbot fungerar genom att ta er igenom 5 olika case studies inom e-handeln. Vi djupdyker i vårt egna Facebook Success Story och rundar av detta 45-minuters webinar genom att låta UX-designer Sofia Rönnberg berätta om sin guide till en lyckad chatbot-konversation.

Vi går igenom:

  • Chatbotens roll i samband med nya Facebook & Instagram Shops
  • 5 lyckade case där en chatbot används på Messenger inom E-handeln
  • Djupdyker i vårt egna Facebook Case Study
  • Sofias designguide för en lyckad chatbot
  • Vidare inspiration och resurser

För vem?

Det här webinaret riktar sig mot dig som jobbar som e-commerce manager, social media manager, marknadskoordinator eller liknande befattning och vill få ny inspiration kring hur ni på bästa sätt kan använda Facebook Messenger. Ni kanske letar efter nya sätt att marknadsföra er på sociala medier eller vill hitta ett sätt att hantera alla frågor som dyker upp på era sociala medier utan att behöva röra om hela organisationen.

Vilka är vi?

Värd: Oscar Flores
Jag som håller i webinaret heter Oscar och är digital marknadsförare på Salgado Kommunikation specialiserad inom chatbotar och marknadsföring på Facebook. Jag har grävt ner mig i världen av chatbotar med målet att hjälpa företag att lyfta sin customer service-nivå och höja sin konverteringsgrad.

Gäst: Sofia Rönnberg
Sofia Rönnberg är en nyexaminerad designer med passion för UX och tjänstedesign. Med en kandidatexamen i kognitionsvetenskap och en masterexamen i design, har Sofia samlat på sig en gedigen kunskap om människa-datorinteraktion och användarvänlighet. Hennes intresse för design med användaren i centrum ledde fram till hennes masteruppsats som fokuserade på individanpassade chatbotupplevelser.

Praktisk information

Tid: 9.00-9.45

Datum: 5 november

Kanal: Facebook Live

Pris: Gratis

Antalet platser är begränsat till 100 personer och anmälan är bindande.

Vad kul att du vill prata med vår uggla. Tyvärr har vi ingen pratande uggla. Men skicka din fråga till oss så svarar våra kloka medarbetare.