En intro till Chatbots


Evenemangsdetaljer

  • Datum:

Idag förväntas företag svara på sina kunders frågor omgående och då dagens konsument ständigt är uppkopplad är det inte alltid lätt att leverera ett svar alla tider på dygnet. 

Lösningen är inte långt borta. Istället för att lägga stora resurser på en kundtjänst, eller låta kunderna vänta in ett svar, kan du låta en chatbot på Facebook Messenger göra ditt tillgängligt 24/7. En chatbot hjälper dig hantera de vanligaste frågorna och en nyligen genomförd studie visade att 58% av dagens Facebookanvändare är mer bekväma att chatta med ett företag än att mejla eller ringa. Trenderna visar att denna siffra kommer öka avsevärt kommande år.

Kursens innehåll

I den här kursen går vi igenom grunderna i vad en chatbot är, hur den fungerar och vad den kan bidra med i olika branscher. Vår Chatbot Specialist Oscar Flores Peña lämnar ingenting obesvarat.

Vi går igenom: 

  • Vad en chatbot kan hjälpa dig med
  • Olika typer av chatbots för olika ändamål
  • En överblick över vad chatbots och AI är 
  • Hur man bygger en dialog för chatbotar (tips och exempel) 
  • Hur man använder en chatbot i marknadsföringssyfte 
  • Lyckade case och inspiration

För vem?

Kursen passar dig som är nyfiken på chatbot-området och vill lära dig mer om ämnet och få tips på vilka typer av problem en chatbot kan lösa. Du behöver inga särskilda förkunskaper.

Praktisk information

Tid: 9.00-11.00
Datum: 10 december

Kanal: Zoom (länk skickas då anmälan och fakturauppgifter är mottagen)
Pris: 950 kr per person (ex moms) 

Antalet platser är begränsat till 100 personer och anmälan är bindande.
Anmäl dig genom att skicka ett mejl till hey@salgado.se med ditt namn och fakturaadress. 

Vad kul att du vill prata med vår uggla. Tyvärr har vi ingen pratande uggla. Men skicka din fråga till oss så svarar våra kloka medarbetare.