Salgado Upgraded – utbildning i sociala medier

Behöver du uppdatera och uppgradera dina kunskaper i kommunikation och marknadsföring genom digitala kanaler? Vi erbjuder den vassaste och mest hands-on utbildningen för dig som jobbar som marknadschef, digital kommunikatör, marknadsförare, social media manager eller liknande.

salgado-upgraded-logo

Utbildningen är en fortsättningskurs och riktar sig till dig som redan har kvalificerade kunskaper inom digital kommunikation. Under fem kurstillfällen under hösten 2018 utvecklar du din kompetens genom föreläsningar med några av Sveriges främsta experter inom digital kommunikation.

Anmäl dig här

Begränsat antal platser

Kursplanen innefattar bland annat professionella kunskaper om Google och Facebooks sorteringsalgoritm, marknadsföring på Instagram och Snapchat, content marketing genom video och live.

Varje kurstillfälle är uppbyggt med två timmars föreläsning och en och halv timmars workshop där vi i gruppen arbetar med och utvecklar idéer och kampanjer som du sedan kan använda till just ditt företag. Ni får uppgifter där kursens huvudlärare Daniel Erkstam handleder och ger råd så att ni kan använda era nya kunskaper konkret i framtida marknadsinsatser.

Vid sista kurstillfället presenterar du en komplett digitala marknadsföringskampanj som du sedan kan implementera för ditt företag.

Beprövat och uppskattat koncept

Denna kurs har vi genomfört för fyra grupper mellan våren 2017 och våren 2018, så vi vet att vi har ett mycket bra koncept med bra innehåll. Kursdeltagarna har varit nöjda med innehållet och utförandet. Och så här sa en av kursdeltagarna i Stockholm om kursen:

”Proffsiga kursledarna Daniel och Helen inspirerar och delar med sig av sin kunskap – tips, tricks (…)
Liten grupp, vilket ger utrymme för diskussion och mer lärande. Kan varmt rekommendera kursen! – Marketing Director på Kantar Sifo”

Föreläsarna 

danielHuvudlärare är Daniel Erkstam, digital strateg på Salgado Kommunikation. Daniel har flera års erfarenhet och är en högst uppskattad föreläsare. Bland annat utbildar han framtidens digitala kommunikatörer på Medieinstitutet och har föreläst på Internetdagarna och Webbdagarna. 

Helen JonesHelen Jones är campaign manager på Salgado Kommunikation och är expert på marknadsföring inom sociala medier. I kursen går hon konkret och hands-on igenom hur du optimerar dina kampanjer efter olika målsättningar på Facebook och Instagram, samt hur du analyserar resultatet. 

axelAxel Palm är Nordens första och enda officiella Youtube-ambassadör. Han är ordförande för contentbyrån Paradime och driver egna youtubekanaler med cirka 50 000 prenumeranter. Axel föreläser om hur man lyckas med rörligt innehåll och hur du optimerar din närvaro på Youtube och skapar affärer genom video.  

Diplom

Salgado är en väl renommerad kommunikationsbyrå som håller föreläsningar och utbildar flera företag i deras digitala närvaro. Den här kursen är betydligt mer fördjupande än många andra kurser och därför tycker vi det inte är mer än rätt att deltagarna får ett diplom! Diplomet visar att du är Salgado Certified. Det innebär att du genom kursen tagit del av kunskap från några av Sveriges främsta i ämnet. Du kan använda diplomet som ett bevis på att du fördjupat dig i de kunskaper du redan är duktig på. Du har helt enkelt blivit Salgado Upgraded!

Vi reserverar oss för att kursen kan ställas in vid för få anmälningar. 

Pris

Du kan välja att gå på enstaka tillfällen eller köpa plats på hela utbildningen. Ju fler tillfällen du bokar upp dig på desto bättre pris blir det per tillfälle.

  • 1 tillfälle 6 900 kr
  • 2 – 4 tillfällen 5 900 kr per tillfälle
  • Alla fem tillfällen 24 500 kr

Kursplan

Fem kurstillfällen, totalt 17,5 timmar

Första tillfället, 3,5 timmar. Inriktning: Algoritmer och Google

(Uppsala: 13 mars 2019)

  • Sorteringsalgoritmer på Google och sociala kanaler 
  • Facebook och Instagram edge-rank
  • Omvärldsbevakning i realtid, Twitter
  • Möjligheter med Google AdWords och Google Analytics

Andra tillfället, 3,5 timmar. Inriktning: Marknadsföring på Facebook

(Uppsala: 27 mars 2019)

  • Förstå hur en kampanj struktureras och olika målsättning
  • Hitta rätt målgrupp
  • Annonsformat och tips kring annonsinnehåll
  • Hur du tolkar resultaten och optimerar din kampanj

Tredje tillfället, 3,5 timmar. Inriktning: Instagram, Snapchat och disposable media

(Uppsala : 13 mars 2019)

  • Optimera ditt Instagraminnehåll: tips och tekniker för att få bättre bilder
  • Maximera nyttan av företagskonto med rätt mätning och statistik
  • Hur kan du använda Stories i din kommunikation
  • Snapchats olika uttryckssätt

Fjärde tillfället, 3,5 timmar. Inriktning: Video, Live & Youtube 

(Uppsala: 10 apr 2019)

  • 10 tips för att lyckas med YouTube
  • Optimera ditt videoinnehåll: tips och tekniker för att få bättre videos
  • Videoformat per social kanal
  • Kom igång med live, 360° och VR

Femte tillfället, 3,5 timmar. Inriktning: Influencer marketing

(Uppsala: 24 apr 2019)

  • Hur du kan använda influencer marketing för social selling och varumärkesbyggande
  • Hur kan man arbeta såväl strategiskt och operativt
  • Organiskt eller betalda samarbeten, vad är skillanden och när passar de olika sätten.
  • Microinfluencers vs välkända stora influencers
  • Tips och checklista för att få ut så mycket som möjligt och inte göra dyra missar
  • Vi går igenom case och listar do’s and dont’s


Fyll i ert telefonnummer eller emailadress, så hör vi av oss!

Kommande events