Salgado Upgraded – utbildning i sociala medier

Behöver du uppdatera och uppgradera dina kunskaper i kommunikation och marknadsföring genom digitala kanaler? Vi erbjuder den vassaste och mest hands-on utbildningen för dig som jobbar som marknadschef, digital kommunikatör, marknadsförare, social media manager eller liknande.

salgado-upgraded-logo

Utbildningen är en fortsättningskurs och riktar sig till dig som redan har kvalificerade kunskaper inom digital kommunikation. Under fem kurstillfällen, utspridda under våren, utvecklar du din kompetens genom föreläsningar med några av Sveriges främsta experter inom digital kommunikation.

Anmäl dig här

Begränsat antal platser

Kursplanen innefattar bland annat professionella kunskaper om Google och Facebooks sorteringsalgoritm, SEO och SEM, marknadsföring på Instagram och Snapchat, content marketing genom video och live.

Varje kurstillfälle är uppbyggt med två timmars föreläsning och två timmar workshop där vi i gruppen arbetar med och utvecklar idéer och kampanjer som du sedan kan använda till just ditt företag. Ni får uppgifter där kursens huvudlärare Daniel Erkstam handleder och ger råd så att ni kan använda era nya kunskaper konkret i framtida marknadsinsatser.

Vid sista kurstillfället presenterar du en komplett digitala marknadsföringskampanj som du sedan kan implementera för ditt företag.

Pris

Priset per deltagare för hela utbildningen på fem tillfällen är 24 900.-. Priset är exklusive moms.

Föreläsarna 

danielHuvudlärare är Daniel Erkstam, digital strateg på Salgado Kommunikation. Daniel har flera års erfarenhet och är en högst uppskattad föreläsare. Bland annat -utbildar han framtidens digitala kommunikatörer på Medieinstitutet och har föreläst på Internetdagarna och Webbdagarna. 

axelAxel Palm är Nordens första och enda officiella Youtube-ambassadör. Han är ordförande för contentbyrån Paradime och driver egna youtubekanaler med cirka 50 000 prenumeranter. Axel föreläser om hur man lyckas med rörligt innehåll och hur du optimerar din närvaro på Youtube och skapar affärer genom video. 

Helen JonesHelen Jones är campaign manager på Salgado Kommunikation och är expert på marknadsföring inom sociala medier. I kursen går hon konkret och hands-on igenom hur du optimerar dina kampanjer efter olika målsättningar på Facebook och Instagram, samt hur du analyserar resultatet. 

Ansökan

För att försäkra oss om att alla kursdeltagare redan står på en hög kunskapsgrund behöver du fylla i ett enklare ansökningsformulär. Vi kommer inte att göra någon bedömning av din personliga digitala närvaro, men vill säkerställa att du jobbar professionellt med digital kommunikation på en avancerad nivå. I ansökan ber vi dig fylla i namnet på företaget du jobbar på, din arbetstitel, länkar till digitala kanaler du ansvarar för/arbetar med, samt ditt CV. 

När du fått besked om att du blivit antagen får du besked om det. Därmed är du anmäld och registrerad för att gå kursen och har fem arbetsdagar på dig att säga ifrån dig din plats. Anmälan är därefter bindande men du kan ge bort din plats till en kollega om du får förhinder.

Diplom

Salgado är en väl renommerad kommunikationsbyrå som håller föreläsningar och utbildar flera företag i deras digitala närvaro. Den här kursen är betydligt mer fördjupande än många andra kurser och därför tycker vi det inte är mer än rätt att deltagarna får ett diplom! Diplomet visar att du är Salgado Certified! Det innebär att du genom kursen tagit del av kunskap från några av Sveriges främsta i ämnet. Du kan använda diplomet som ett bevis på att du fördjupat dig i de kunskaper du redan är duktig på. Du har helt enkelt blivit Salgado Upgraded!

Med reservation: kursen ställs in vid för få anmälningar. 

Kursplan

Fem kurstillfällen, totalt 18 timmar

Första tillfället, fyra timmar. Inriktning: Algoritmer.  

(Uppsala: 7/3 & Stockholm: 16/3)

– Sorteringsalgoritm – personifierat innehåll på Google 

– Facebook och Instagram edge-rank

– Omvärldsbevakning i realtid, Twitter

Andra tillfället, fyra timmar. Inriktning: Facebook. 

(Uppsala: 21/3 & Stockholm: 30/3)

– Optimera dina statusuppdateringar med text, länk och bild 

– Marknadsföring med olika annonsformat

– Hur optimering med olika mål fungerar i praktiken

– Praktisk kunskap i A/B-tester i annonseringsverktygen 

Tredje tillfället, fyra timmar. Inriktning: Instagram & Snapchat. 

(Uppsala : 5/4 & Stockholm: 6/4)

– Optimera dina instagraminlägg mot din målgrupp

– Maximera nyttan av företagskonto med rätt mätning och statistik 

– Hur olika annonsformat används i praktiken 

– Hur kan du använda Stories i din kommunikation 

– Snapchats olika uttryckssätt

Fjärde tillfället, fyra timmar. Inriktning: Video, Live & Youtube. 

(Uppsala: 18/4 & Stockholm: 27/4)

– Vilka kanaler som används med fördel används till olika syften

– Hur du skapar affärer genom video

– Vad bra content på videokanaler är 

– Vilken utrustning behövs och hur använder du den bäst 

Femte tillfället, två timmar. Sammanfattning och redovisning. 

(Uppsala: 9/5 & Stockholm: 11/5)

– Ett tillfälle för sammanfattning och reflektioner

– Har övriga ämnen eller funderingar tillkommit?

– Redovisning och diskussion av uppgifter

Sociala medie-loggor i ett träd

Fyll i ert telefonnummer eller emailadress, så hör vi av oss!

Kommande events