Algomin

Algomin utvecklar och tillverkar trädgårdsprodukter som gör det enklare att sköta om en trädgård på ett miljövänligt sätt.

Målsättningen med vårt uppdrag för Algomin var att stärka och vårda varumärket så att fler kunder efterfrågade deras produkter i butik.

Algomins kunder är i första hand återförsäljare. Men med våra aktiviteter i sociala medier fick vi den sekundära målgruppen – kunder i butik – att i större utsträckning efterfråga Algomins produkter och på så vis påverka återförsäljarna.

Våra åtgärder

Efter en nulägesrapport lade vi upp en ny strategi för Algomins befintliga – men inte särskilt aktiva – Facebook-sida. Vi startade också en blogg med syfte att driva trafik till Algomins webbsida och få besökarna att ägna mer tid med varumärket. Sajten fick en helt ny design och vi genomförde en SEO-analys som utmynnade i ett åtgärdspaket.

Resultat Facebook:

  • Antalet personer som gillade Algomin på Facebook gick från 50 till 1 300 på tre månader.
  • Engagemangsnivå på över 50 procent. Av 1300 gillare var 650 aktiva genom att gilla, kommentera och/eller dela det innehåll som Algomin producerade.
  • Facebook har blivit Algomins sjätte största trafikkälla.

Resultat webbsidan:

  • 4 procent organisk trafikökning i juli 2013 jämfört med juli 2012.
  • 534 procent trafikökning på direktbesök i juli 2013 jämfört med juli 2012.
  • 12 procent ökning i spenderad tid med varumärket i maj 2013 jämfört med maj 2012.
  • En total trafikökning med 250 procent (4 000 till 10 000 besökare) i juli 2013 jämfört med juli 2012.

Fyll i ert telefonnummer eller emailadress, så hör vi av oss!

Kommande events