artificial-intelligence

Vi ger er inblick i hur en rad företag redan idag har stor nytta av AI i sin verksamhet. Både

vad gäller marknadföring, försäljning och produktion. Charlotte da Silva och Daniel Erkstam
delar med sig av sina insikter på detta omtalade och spännande områden.

Vi bjuder på frukost och föreläsningen pågår sedan i ca 1 timme.

Tid: 8.30
Datum: 22/8 2018
Plats: Salgado kommunikation, Storgatan 19, Uppsala
Pris: 1900.- per person.
Anmälan: Skicka ett mail till hey@salgado.se med ditt namn och fakturaadress.

Antalet platser är begränsat till 10 så anmälan är bindande. Om du får förhinder så kan du skicka en kollega.

Anmäl dig här

 


sociala medier för politiker

Vilka verktyg behöver du som politiker vässa för att nå bäst ut till dina väljare under valrörelsen inför valet i höst?

Vi ser till att du har koll på verktygslådan du som politker behöver för sociala medier inför valet 2018.

Sedan valet 2014 har mycket ändrats inom sociala medier: Hur mycket de olika kanalerna används, vilka som är viktigast för de olika åldersgrupperna, vilka kanaler som är mer relevanta än vad de var 2014 osv.

Facebook för politiker?

Många förutspår at Facebook kommer vara den sociala kanal som har störst betydelse för valrörelsen 2018. Samtidigt förändras Facebook mycket just nu. Och det har alltid varit en dålig idé (iaf moraliskt/etiskt) att använda Facebook för att manipulera väljare. Facebook själva gör nu mycket för att se till att de inte längre tillhandahåller en plattform där falska och alarmerande nyheter kan spridas snabbt till ängsliga väljare. Vi ger våra bästa råd för hur du som enskild politiker ska använda Facebook för att på bästa sätt ska nå ut till dina väljare.

Twitter för politiker?

Inför valen 2010 och 2014 hade Twitter stor betydelse. Men Twitter blev aldrig ”mainstream” och kommer troligen inte bli det. Twitter fick en återhämtning i senaste undersökningen ”Svenskarna och Internet” efter nedgången i användande 2016. Många inklusive Internetstiftelsen själva (som är de som gör den stora mätningen av internetanvändningen i Sverige) menar att det är Trump som ökat intresset för Twitter generellt igen. För vissa grupper i samhället är kanalen fortfarande viktig. Vi berättar hur och varför du som politiker ska använda Twitter.

Instagram och Snapchat?

Instagram är den näst mest använda sociala kanalen i Sverige och över halva befolkningen är där. Men vad ska du som politiker använda kanalen till? Hur når man ut bäst med sitt innehåll på Instagram och vad passar i kanalen?

Snapchat är kanalen där du som politiker skulle kunna nå i princip 100% av förstagångsväljare. Och sedan en tid finns även möjlighet att köpa synlighet på Snapchat. Men Snapchat är också en kanal som skiljer sig en hel del från andra sociala kanaler. Både i hur appen fungerar men även när det gäller vad som funkar när det kommer till innehåll.

Välkommen till en lärorik morgon om sociala medier

Föreläser gör vår digitala strateg Daniel Erkstam som har föreläst och utbildat politiker både på lokal och på nationell nivå.

Anmäl dig här

Anmäl dig genom att maila till hey@salgado.se via länken/knappen ovan. Ange namn, parti, fakturaadress. Då antalet deltagare är begränsat vid detta tillfälle kommer vi fakturera ditt deltagande även om du inte kan delta.

När?: Klockan 8-10 den 11 april 2018
Var?: Salgado, Storgatan 19, Uppsala
Pris: 2900.- ex moms

 


Vi har fått uppdraget av Resumé Akademi att hålla en praktiskt inriktad heldagsutbildning där vi går igenom hur du skapar en framgångsrik strategi och handlingsplan för er närvaro och marknadsföring i sociala medier. Utifrån konkreta verktyg och metoder får du lära dig hur du gör en förstudie, tar fram mål, väljer rätt kanaler, skapar innehållsstrategi och planerar kampanjer.

Datum: 21 mars 2018
Tid: 09.00–17.00
Plats: Mindset Konferens, Mäster Samuelsgatan 60, Stockholm

Läs mer om utbildningen och hur du anmäler dig till kursen här. 


Vi har fått uppdraget av Resumé Akademi att hålla en praktiskt inriktad heldagsutbildning där vi går igenom hur du skapar en framgångsrik strategi och handlingsplan för er närvaro och marknadsföring i sociala medier. Utifrån konkreta verktyg och metoder får du lära dig hur du gör en förstudie, tar fram mål, väljer rätt kanaler, skapar innehållsstrategi och planerar kampanjer.

Datum: 30 november 2017
Tid: 09.00–17.00
Plats: IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm

Läs mer om utbildningen och hur du anmäler dig till kursen här. 


LinkedIn-b2b
Vi håller en kurs om LinkedIn för B2B-företag på uppdrag av Wednesday Relations. Dels går vi igenom hur man som B2B-företag arbetar bäst och mest strategiskt med sin LinkedIn-sida. Och dels så går vi igenom vilka marknadsföringsmöjligheter man har tillgång till via LinkedIn Ads.

Datum: 6 mars 2017
Tid: 09:00 – 12:00, registrering och frukostbuffé från kl 08.30
Plats: Mornington Hotel, Nybrogatan 53, 114 40 Stockholm

Läs mer om kursens innehåll och hur du anmäler dig här.


LinkedIn-b2b
Vi håller en kurs om LinkedIn för B2B-företag på uppdrag av Wednesday Relations. Dels går vi igenom hur man som B2B-företag arbetar bäst och mest strategiskt med sin LinkedIn-sida. Och dels så går vi igenom vilka marknadsföringsmöjligheter man har tillgång till via LinkedIn Ads.

Datum: 12 december 2017
Tid: 09:00 – 12:00, registrering och frukostbuffé från kl 08.30
Plats: Mornington Hotel, Nybrogatan 53, 114 40 Stockholm

Läs mer om kursens innehåll och hur du anmäler dig här.


facebook-Instagram-logo

I Wednesday Relations regi så håller vi en heldags grundkurs om Facebook och Instagrams annonseringsverktyg och du lär dig hur du sätter upp kampanjer på bästa sätt, för maximalt resultat.

Datum: 22 november 2017
Tid: 09:00 – 16:00

Här kan du läsa mer om kursen och hur du anmäler dig. 


Vi har fått uppdraget av Resumé Akademi att hålla en praktiskt inriktad heldagsutbildning där vi går igenom hur du skapar en framgångsrik strategi och handlingsplan för er närvaro och marknadsföring i sociala medier. Utifrån konkreta verktyg och metoder får du lära dig hur du gör en förstudie, tar fram mål, väljer rätt kanaler, skapar innehållsstrategi och planerar kampanjer.

Datum: 16 november 2017
Tid: 09.00–17.00
Plats: IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm

Läs mer om utbildningen och hur du anmäler dig till kursen här. 


Under två timmar går vi igenom hur du på enklast möjliga sätt kan börja producera eget rörligt innehåll. Vi går igenom bra appar för att skapa videos för er organisations Facebook, Instagram och andra sociala kanaler. Med en enkel utrustning såsom extern mikrofon, stativ och videotekniker så kan du enkelt själv börja producera videos som gör att de inlägg du gör syns bättre för er målgrupp.

Vi ger en inledande orientering i hur man postar video och varför video fungerar så bra i alla sociala plattformar: Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Twitter mfl.

Därefter går vi igenom en rad videoformat och appar som du kan ta till för att på enklast möjliga sätt skapa video och rörligt innehåll som passar just din organisation och det innehåll/budskap som ni vill nå ut med.

Det blir både teori men även möjlighet att göra praktiska övningar.

Denna frukostutbildning leds av Daniel Erkstam och vi lovar att du kommer lämna Salgado med väldigt konkreta kunskaper i hur du kan börja skapa bra rörligt innehåll för organisationens sociala kanaler med din egen mobil.

Datum: Onsdagen den 15 november 2017
Tid: 8.00-10.00
Plats: Salgado i Uppsala (Storgatan 19)
Pris: 2900.- per person.
Anmälan: Skicka ett mail till hey@salgado.se med ditt namn och fakturaadress.

Antalet platser är begränsat till 10 så anmälan är bindande. Om du får förhinder så kan du skicka en kollega.

Anmäl dig här


Facebook förnyas hela tiden och utvecklas. Både för användare och för organisationer. Under två timmar går vi igenom alla de senaste nyheterna i plattformen som berör dig som organisation. Den senaste tiden har Facebook introducerat en ny vision, gett en möjlighet att koppla Facebookgrupper till sidor. Vi sammanfattar allt det senaste!

Vi passar även på att ge en orientering i vad Facebook vet om dig som privatperson och användare av plattformen. Genom att ha bra koll på det så vet du också vilka möjligheter som finns för att segmentera och optimera din målgrupp i kampanjer och det du vill nå ut med på Facebook.

Datum: Torsdagen den 11 oktober 2017
Tid: 8.00-10.00
Plats: Salgado i Uppsala (Storgatan 19)
Pris: 995.- per person.
Anmälan: Skicka ett mail till hey@salgado.se med ditt namn och fakturaadress.

Antalet platser är begränsat till 10 så anmälan är bindande. Om du får förhinder så kan du skicka en kollega.

Anmäl dig här


Social Media Marketing Day

Torsdagen den 1 juni 2017 är det dags för årets upplaga av Social Media Marketing Day. Salgado kommer att bidra med två föreläsningar:

Dels kommer Charlotte da Silva att prata om mätbarhet och resultat av marknadsföring i sociala medier. Och dels kommer Daniel Erkstam att prata om ”disposable media” och den kamp om användare som nu pågår för typen av innehåll som försvinner efter att man skickat det eller innehåll man postat i en story (som försvinner efter 24 timmar).

I övrigt i programmet kommer man att få lära sig mer om Psychographics, Systembolaget, Ving Resor och Telia kommer att berätta om hur de jobbar med sociala medier.

Anders Colding-Jørgensen, en mkt uppskattad föreläsare i Danmark med lång erfarenhet och djup insikt i virala fenomen och företeelser i sociala medier kommer för första gången att föreläsa i Sverige på rubriken ”How to suck less on Facebook”.

Michael Kazarnowicz kommer avsluta dagen med en spaning kring hur vi som människor blir mer och mer uppkopplade online via våra kroppar och om hur Människa 2.0 kommer se ut om 15 år.

En sak som vi verkligen gillar med programmet är punkten som kallas ”Open space”. Ett tillfälle på eftermiddagen när deltagarna ges tillfälle att träffa alla föreläsare i mindre grupper.

Det blir en mycket fullspäckad dag med intressanta programpunkter. Se hela programmet för Social Media Marketing Day och anmäl dig här.

Ange ”VIP Salgado” när du anmäler dig så får du 1000 kr rabatt. Då två eller fler anmäler sig är det 1500 kr i rabatt.

Hoppas vi ses där!

 

 

 


Rubrik: Vad vet Facebook om dig?

E-commerce är det stora årliga eventet på Kistamässan i Stockholm med tema onlinemarknadsföring och onlineförsäljning. Vi är med även i år i programmet och kommer i år att hålla en 30 minuters föreläsning om Facebookmarknadsföring och hur exakt man kan rikta sin marknadsföring på Facebook.

Facebook är känd som en marknadsföringkanal där man kan rikta sig mot väldigt specifika och relevanta målgrupper. Men vad vet Facebook egentligen om de riktiga personerna bakom de 1.9 miljarder användarkontona?

Daniel och Helen kommer att berätta om de olika sätt Facebook samlar data om just dig och hur de räknar ut vad du har för intressen. Genom att förstå Facebooks kunskap bättre kommer du få en inblick i hur du kan utnyttja det på bästa sätt och nå dina blivande kunder.

Datum: 10 maj 2017
Tid: 11.15-11.45
Plats: Scen 2, Kistamässan, Ecommerce

Läs med om mässan Ecommerce Stockholm här

Skriv ut din kostnadsfria biljett till evenemanget via denna länk


Customer Insight summit 2017

Den 9 maj 2017 äger konferensen Customer Insight Summit rum i Stockholm (på Berns).

Customer Insight Summit ger dig det senaste inom kundinsikt och analys. Oavsett om du vill förbättra ditt strategiska tänkande eller vill ha konkreta tips och råd att applicera i företaget och i ditt arbete. Fokus ligger på hur du får affärsvärde av all data och alla insikter.

Vår VD Charlotte da Silva är en av talarna i det gedigna programmet. Lotta ska prata på rubriken:

Social media analytics – Insikter från sociala medier som riktmärke för din kund- och affärsutveckling

  • Det kan Facebooks och Instagrams annonsverktyg lära oss om våra kunder?
  • Så vet du när det är dags att etablera er i en ny kanal – Genom insikt
  • En lärdom från när Daniel Wellington hittade en ny marknad

Här kan du se hela programmet och se vilka andra ämnen och föreläsningar du har chansen att ta del av: customerinsightsummit.se

Om du vill gå  på denna konferens så kan vi bjuda på en bra rabatt hos arrangören Wednesday Relations. Använd Rabattkod: ”VIP-Salgado”och få en rabatt på 1000 kr på inträdet, respektive 1500 kr/person vid bokning av tre eller fler. (Ord. pris 3990 kr)

Hoppas vi ses där!

 

 


Prezi-logo

Tisdagen den 20/6 är det dags igen för en ny heldag om presentationsverktyget Prezi.

Den här kursen ger dig grunderna i hur du skapar enkla och roliga presentationer med det populära presentationsverktyget Prezi.

Presentationerna fungerar för presentation i webbläsare, men kan även visas och redigeras på en gratis app för iPad. Under utbildningen får du lära dig både hur du kan skapa och visa dina presentationer från din dator och/eller en Ipad.

En heldag kostar 4900.- per person. Anmäl dig genom att maila namn, organisation och fakturaadress till hey@salgado.se

Datum: Tisdagen den 20/6 2017
Tid: 9.00-16.00
Plats: Salgado i Uppsala (Kungsängsgatan 12, 4tr)
Pris: 4900.- per person.
Anmälan: Skicka ett mail till hey@salgado.se med ditt namn och fakturaadress.

Antalet platser är begränsat till 10 så anmälan är bindande. Om du får förhinder så kan du skicka en kollega. Ange i anmälan om du har några matallergier då fika och lunch ingår i kursen.

Anmäl dig här

Kursens mål

Att kunna använda Prezi för att skapa presentationer på ett intresseväckande och kreativt sätt.

Målgrupp

Kursen är lämplig för dig som vill skapa professionella presentationer som slagkraftigt förmedlar budskap och vill använda ett alternativ till Powerpoint/Keynote. Förkunskaper i datoranvändning och internt, men inga förkunskaper i Prezi krävs. Det är även bra om du har registrerat ett gratiskonto på prezi.com innan kursen.

Innehåll: Presentera både på iPad och dator med Prezi

  • Introduktion och exempelpresentationer
  • Skapa konto (om du inte hunnit göra det innan kursen)
  • Förberedelser – viktigt att tänka på innan man börjar
  • Idé och formgivning
  • Målgruppsanalys
  • Tydliggöra budskap
  • Kom igång
  • Mallar
  • Anpassa färger och typsnitt
  • Infoga och hantera objekt
  • Flytta, skala, rotera, zooma
  • Infoga och hantera bilder och filmer
  • Pixelgrafik och vektorgrafik, fördelar och nackdelar
  • Infoga Powerpointbilder
  • Infoga länkar
  • Bestämma ordningsföljd
  • Publicera och presentera online
  • Ladda ner och visa offline
  • Preziappen för iPad – både för att visa och redigera

Kursledare

Daniel Erkstam är det som håller i denna utbildning. Han har använt Prezi som sitt huvudsakliga verktyg för att skapa presentationer för föreläsningar, utbildning och säljpresentationer i ca 8 år. Daniel blev tidigt en stor förespråkare för Prezi jämfört med andra presentationsverktyg, vilket du kan läsa mer om på talartips.info


Föreläsning: Internet är verkligheten, verkligheten är på internet

Under konferensen och mässan Personal & Chef bidrar Salgado och Daniel Erkstam med en föreläsning i delkonferensen ”Digital och framgångsrik”. Daniel ska få föreläsa på ett av sina favoritämnen: Att Internet och vår fysiska omgivning flätas mer och mer samman till samma verklighet genom tekniker som geodata, augmented reality, virtual reality och sakernas Internet. Vad innebär det för marknadsföring? Hur kommer marknadsföring kunna genomföras när dessa redan befintliga tekniker har nått den breda massan och de gamla annonsplattformarna som radio, TV, tidningar och banners mm helt slutat fungera. Häng mer på en inspirerande orientering i vad som redan finns men som vi knappt sett börja användas.

 

Delkonferensen och mässan är kostnadsfri att delta i.

Plats: Kistamässan
Datum: 22/2 (mässan pågår 22-23/2)
Tid: 9.15-10 (delkonferensen pågår kl 9-12)

Antalet platser till denna delkonferens kommer vara begränsarde så säkra en plats på denna delkonferens via denna länk

 


Kommande events